توصیه هایی در مورد تغذیه های نامناسب
نوشته شده توسط : sanaz

افسانه: زرده تخم مرغ نخورید

واقعیت: این افسانه برای افرادی که رژیم می‌گیرند سعی می‌کنند چربی و کالری را کاهش دهند، وجود دارد، اما به گفته آنجی اش، MS، RD از Eleat Sports Nutrition، نادیده گرفتن زرده یک اشتباه بزرگ برای تغذیه است. او توضیح می دهد: "زرده تخم مرغ سرشار از ویتامین های A و D، اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان های لوتئین و زآگزانتین است." Asche خوردن کامل تخم مرغ را برای بیشترین میزان تغذیه تشویق می کند.

افسانه: روزانه 8 لیوان آب بنوشید

حقیقت: مطمئناً متخصصان تغذیه طرفداران هیدراتاسیون مناسب، هم برای ورزش و هم برای زندگی روزمره هستند. این توصیه استانداردی است که آنها از آن مستثنی هستند. Rizzo توضیح می‌دهد: «هر کس در سن، اندازه، جنسیت، سطح فعالیت و وضعیت سلامتی متفاوت است، بنابراین یک توصیه مایع برای مطابقت با نیازهای همه وجود ندارد. خروجی و رنگ ادرار خود را بررسی کنید. اگر مقدار قابل توجهی وجود داشته باشد و به رنگ زرد کم رنگ باشد، به درستی هیدراته شده اید. اگر فقط مقدار کمی ادرار تیره رنگ (مانند سرکه سیب) خارج کنید، دچار کم آبی شده اید. هدف: مایعات کافی بنوشید تا زمانی که ادرار شما به طور مداوم زرد کم رنگ شود. این زمانی است که می دانید نیازهای فردی خود را به مایعات برآورده کرده اید.

https://salemziba.com/liver-kidney-stomach/baking-soda-and-uti/

 

افسانه: از سوپر غذاها پر کنید

واقعیت: به گفته میچل زاندز، متخصص تغذیه و وبلاگ نویس تغذیه، «اصطلاح سوپر فود واژه‌ای است که در جامعه علمی یا پزشکی معنایی ندارد. اگر تعریف قابل قبولی وجود نداشته باشد، چگونه یک غذا به وضعیت سوپرفود می رسد؟ اگرچه زاندز قدردانی می‌کند که سوپر غذاها عموماً سالم هستند، در نتیجه مردم را به سمت غذاهای مغذی سوق می‌دهند، نیازی به تمایز بین یک غذای سالم و دیگری نیست. فقط به این دلیل که ممکن است یک موز در فهرست غذاهای فوق العاده ظاهر نشود، به این معنی نیست که باید به هر قیمتی از موز اجتناب کنید. توجه داشته باشید که سرفصل ها برای جلب توجه شما هستند، اما واقعیت این است که حتی اگر در لیست 10 تای برتر قرار نگیرد، غذاهای گیاهی (آن میوه ها و سبزیجات، آجیل و دانه ها، لوبیاها و غلات کامل که متخصصان تغذیه به طور معمول توصیه می کنند) خواهند بود. خوبی را به بشقاب و بدن خود بیاورید.

افسانه: بدون گلوتن = سالم تر

واقعیت: به گفته پاتریشیا بنن، ام اس، RDN، نویسنده کتاب «درست بخورید»، «در صورتی که بیماری‌های پزشکی مانند بیماری سلیاک دارید، اجتناب از گلوتن مهم است، اما بدون گلوتن بودن به طور خودکار محصولی را برای شما بهتر نمی‌کند». وقتی زمان تنگ است." او توضیح می دهد: "محصولات بدون گلوتن می توانند از نظر میزان قند، چربی و سایر مواد مغذی موجود در آنها بسیار متفاوت باشند."

https://fa.wikipedia.org/wiki/%DA%AF%D9%84%D9%88%D8%AA%D9%86#:~:text=%DA%AF%D9%84%D9%88%D8%AA%D9%86%20%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%AA%D8%A6%DB%8C%D9%86%DB%8C%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%20%DA%A9%D9%87%20%D8%AF%D8%B1,%DA%86%D8%A7%D9%88%D8%AF%D8%A7%D8%B1%20%D9%88%20%D8%AC%D9%88%20%D8%A8%D9%87%E2%80%8C%D8%AF%D8%B3%D8%AA%20%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%A2%DB%8C%D8%AF.

 

هنگامی که تولیدکنندگان گلوتن را حذف می کنند، اغلب تفاوت طعم و بافت را با افزودن مواد قندی، نمک و نشاسته تصفیه شده بیشتر، مانند سیب زمینی و نشاسته تاپیوکا جبران می کنند. برای جلوگیری از فریب خوردن توسط غذاهای بدون گلوتن، فهرست مواد تشکیل دهنده و برچسب حقایق تغذیه ای را بررسی کنید تا مطمئن شوید که انتخاب بدون گلوتن شما نیز یک انتخاب سالم است.





:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: